BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, June 27, 2011

Aku Tidak Mampu....

Tintaku tidak seindah kata-kata mawaddah
Melamar hatimu merisik indah
Kalamku tidak berbahasa damai
Merimbun dengan teduhan ukhwah
Aku tidak mampu membajai imanmu
Menggembur tanah-tanah taqwa

Sahabat…
Teratak kasihku tidak mampu berpaut teguh
Ada kala silatulrahim saudara ini teruji
Walaupun redha itu terhela
Namun masih goyah berlapang dada
Menuntut pengobanan hati bahkan jiwa rasa
Kerana nyata kita hanya seorang hamba
milikNYA..ada kala tersentak ujian

sahabat….
Bicaraku tidak mampu menawan hatimu
Cuba ku tutur dengan kata sabda
Ku alunkan hadis-hadis baginda
Bukan beerti aku mendabik dada
Cukuplah hadirnya aku mendekati dirimu
Pada yang esa..yang maha berkuasa

Sahabat….
Aku tidak mampu mengarang dirimu
Dengan alunan luhur
Kerana aku tidak mekar dalam merendah jiwa
Tidak sampai membentukmu senyum dalam ketetapan
Cukuplah adanya aku bisa mengamankan hatimu
Dengan janji-janjiNYA

0 comments: