BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, June 27, 2011

KAU Alirkan Ia Sebagai Fitrah

Ya Allah….
Saat hatiku penuh kecintaan pada dunia
KAU eratkanlah jiwa ini mecintai akhirat
Saat imanku kian menipis
KAU gemburkanlah taqwaku dengan kasihMU
Saat dukaku kerana musibah
KAU redhakan aku dengan ketetapanMU
Saat impianku tak pernah tertunai
KAU pasrahkan aku dengan rahmatMU

Ya Allah…..
Jika hatiku mekar mencintai insan
Kuntumkan rasa cinta ini padaMU terdahulu
Jika aku menebar sayap angkuh diri
Tuaikanlah tawadduk ku padaMU
Jika ku masih mengharap bantuan disisi
Helakan nafas damai kerana KAU sentiasa di sanubari
Jika kalbuku bergelora nafsu
Tenangkan segalanya dibatasi akal pemberianMU

Ya Allah….
Andai aku melakar mimpi di malam hari
Jadikanlah mimpiku menuju jalanMU
Andai aku mengukir jalan-jalan kerikil
Jadikanlah kesakitan itu mendambaMU
Andai aku penyair pujangga
Jadikanlah aku melafaz firmanMU

Ya Allah
Pada saat ku paut erat dahan doa padaMU
Tika itulah air mata ini mengalir
Pada saat seorang sahabat ku genggam jemari tiada lagi
Tika itulah goyah segala ketabahan
Pada saat yang meniup kata-kata yakin memaling muka
Tika itulah ku ingin jauh dariMU
Pada saat ujian itu punca segalanya
Tika itulah aku mula goncang taqwa

Ya Allah…..
KAU alirkan ia sebagai fitrah
Ujian penguat setiap langkah
Kafarah dosa dialun penyemai tangis depan yang esa
Segalanya KAU maha pengasih
Bimbang hamba ini leka
Lantas KAU masih merindui jiwa kerdil hamba hina...

0 comments: